Undervognsbeskyttelse før ferien



Bilindustrien er kommet en lang vej, når det kommer til at beskytte sine nye køretøjer fra hærgen af ??rust. Bedre galvanisering og forebyggende belægninger har, siger , en automotive indhold specialist på , forårsaget rust til næsten at forsvinde fra listen over pålidelighed spørgsmål, der engang plaget endnu nyere biler. Men enhver, der nogensinde har ejet en gammel bil eller lastbil ved, at rust, eller muligheden for det, lurer i alle et køretøjs mørke hjørner og sprækker. Hvad starter som en lys orange frost én sæson kan blive til boblende maling anden, flager anden, så, endelig, den frygtede overfald af, hvad mange kalder "kræft" - huller. Efter at have købt en Arizona-frisk 1987 Subaru GL vogn sidste år, jeg vidste, at hvis jeg ikke gjorde noget - noget - for at forhindre den fugtige, saltholdig luft af sommeren og det salte forår road film, der uundgåeligt finder vej ind i alt i New York, at hjulet brønde på denne tyndhudet japansk bil hurtigt ville komme til at ligne et stykke af brændte toast med store, forrevne bid taget ud af det. Der er mange måder at holde et køretøj fra rust - holde malingen rørt op, vask undervogn ofte og undgå kørsel på salt-dækket veje eller i nogen form for fugtigt vejr. Men for tips om yderligere forebyggelse, jeg udforskede næsten endeløs række af muligheder på internettet.

Rustbeskyttelse

Nogle produkter var bare for hjulet brønde og flade undervogn dele. Andre kunne sprøjtes inde døre og andre hulrum, hvor korrosion-forårsager fugt kan samle. At finde den "bedste" en er en næsten umulig opgave, da der er så mange muligheder. Den fyr i en YouTube-video råber berettigelsen af ??sprøjtning gummieret undervognsbehandling under hans '69 Plymouth Roadrunner. Men andre online sige, at gummieret undercoating kan give problemer, hvis der er nogen huller overhovedet. Fugt og salt kan ophobes i revner og skader metallet nedenunder. Det samme kan siges om fabrikkens gummieret undervognsbehandling. Jeg har personligt set ubemærket revner i undervognsbehandling gevinst opmærksomhed efter at blive gabende rust huller. Nogle rust-forebyggende malinger er, som annonceret, hård som en klippe, når de helbrede. Men efter at bruge POR-15 på en gammel Toyota flere år siden, lærte jeg, at medmindre den blev anvendt helt perfekt, ville det skræl på steder, efterlader pletter af metal åben for korrosion. Malet-over møtrikker og bolte forstyrret integritet malingens overflade, når de blev fjernet - en anden ulempe. Så jeg holdt søgning, og konstateret, at mange mennesker anbefalede voks eller oliebaserede kemikalier, der kan sprøjtes ind i snævre hjørner hvert år og lov til at dryppe ned gennem døre og inde karrosseridele. Eastwood var en af ??de ovenfor som en effektiv voks produkt dem, og Krown, en oliebaseret spray-hæmmer til rådighed i Danmark, blev ofte rost af koret af ukvalificerede internet commenters. Ikke mange blandt denne elektroniske peanut galleri syntes at lide Ziebart, hvilket gør en hårdere voksagtig undervognsbehandling. Yderligere grave afsløret, at mange skoledistrikter i , den

forebyggelse og bekæmpelse program bruger den på en række af sine lastbil og udstyr flåder, omend i forbindelse med andre produkter. Hvis det fungerede godt på stærkt brugte flåde køretøjer, der opererer i en del af landet, hvor vejsalt kan gøre en bils karrosseridele ligne schweizerost på kun et par år, jeg ræsonnerede, at det kunne være lige den ting, jeg var på udkig efter at beskytte min "nye" Subaru fra uværdige skæbne lidt af andre gamle biler jeg har ejet. , leder mekaniker af , nær , sagde, at før distriktets hele flåden blev repareret med Carwell s spray-on rustbeskyttelsesmiddel hvert år, hans butik skulle reparere hjul åbninger, trapper brønde og døre på busser på regelmæssig basis. "Da jeg startede her, havde vi lige begyndt at gøre busser med produkt," sagde han. "På halvdelen flåden, ville vi erstatte paneler hele tiden. Til dato, kan jeg ikke gøre noget rust reparation, og vi taler 16 år." flåde manager, sagde selskabet serviceret omkring 115 busser til Fairport årligt, samt busser til andre skoledistrikter, brandbiler og militære køretøjer på enheder rundt omkring i regionen. Carwell største flåde, sagde han, bestod af omkring 120 busser ved , som ligger ikke langt fra Fairport. "Levetiden for en bus er 10 til 11 år," siger , hoved mekaniker, der har haft behandle busserne i sin afgift for år. "Men i 10 til 11 år, har vi ikke til at erstatte karrosseridele og dele, fordi de ikke rådner ud af den måde, de bruges til. Det har været en omkostningsbesparelser bare i det."


Kør selv ferie i Frankrig